Nakupenda, Kenia - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Femke Ven - WaarBenJij.nu Nakupenda, Kenia - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Femke Ven - WaarBenJij.nu

Nakupenda, Kenia

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

19 December 2016 | Kenia, Diani Beach

“Weet je wat mij ook echt gaaf lijkt om een keer te doen? Skydiven!” Dat was hoe dit alles begonnen was. Skydiven. Iets wat mij al langer echt heel gaaf leek om te doen. Maar he, hoogtevrees. Dus had ik gedacht dat het er ooit echt van zou komen? Nee, natuurlijk niet. Tot Melissa een weekend weg ging naar Diani Beach. Toen er op de groepsapp een foto verscheen van Melissa onder een parachute, begon het gesprek tussen mij en Tessa weer opnieuw: skydiven. Met een goede korting had Melissa kunnen Skydiven. Toen ze tegen ons zei dat het die week alleen nog korting was, zijn we er meteen achterna gegaan.

Twee dagen later was het zo ver!! Samen met Tessa ben ik afgereisd naar Diani Beach, op weg naar Skydive Diani. We kwamen aan op een prachtige plek. Ze hadden hele fijne ligbanken, super vriendelijk personeel en nog leukere professionele skydivers vanuit allerlei landen. De sfeer die er hing, was dezelfde vriendelijke relaxte sfeer als die ik wel eens in hostels in Australië heb gezien. Toen ontmoette Tessa Craig en ik Sergey. Dit zijn de skydivers waaraan we vastzitten tijdens het grote moment. Zij waren niet veel anders dan de anderen. Super vriendelijk en met een beetje humor wisten ze de grootste spanning zo lang mogelijk weg te houden.

Maar eenmaal boven in de lucht, toen ik helemaal aan Sergey vast gemaakt zat, kwam die spanning terug. Zelfs het opstaan gaf mij al het gevoel dat ik weer door mijn benen zou zakken. En toen, toen sprong hij! Niet dat ik het heb gemerkt! Het enige wat ik in de gaten had, was dat ik het ene moment nog veilig in het vliegtuig zat en het andere moment naar beneden viel, met de zee onder me die toch steeds iets dichterbij leek te komen. Wat natuurlijk ook zo was! Wat vond ik dat eng! Door de harde wind kon ik mijn mond niet eens open doen om te gillen! Oh, wat was ik op dat moment bang! Maar toen de parachute open ging en ik met een klap van razendsnel met mijn buik naar beneden vallen naar rechtop langzaam naar beneden zwevend ging, was dat echt zo’n opluchting. Wat vond ik dat geweldig mooi. Ik mocht zelfs de parachute sturen! Als je heel hard één kant naar beneden trekt, dan ga je rondjes draaien. Dat was echt geweldig! Ik kreeg uiteindelijk zelf de camera aan mijn hand, waardoor ik zelf ook een stukje heb mogen filmen! Wat gaaf was dat zeg! Tegen iedereen die zit te twijfelen of hij wel of niet zal gaan skydiven zeg ik: DOEN!

Nakupenda, Kenia = Kenia, ik hou van je.

  • 19 December 2016 - 14:24

    Leny:

    Femke femke wat een waaghals ben je. Knap dat je het gedaan hebt een hele ervaring maar IK GA DAT NOOIT DOEN.

  • 19 December 2016 - 15:14

    Gerrie:

    super dat je dat durfde heb het filmpje gezien en ik doe het je echt niet na

  • 19 December 2016 - 20:41

    Mama En Papa:

    Waaghals, hartstikke mooi avontuur maar wij doen het je niet na.
    xxx papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 102476

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: