Sawa Sindio - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Femke Ven - WaarBenJij.nu Sawa Sindio - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Femke Ven - WaarBenJij.nu

Sawa Sindio

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 November 2016 | Kenia, Mombassa

Het is alweer even geleden. Maar hier dan toch weer ein-de-lijk een nieuw stukje. Het is alweer vier weken geleden sinds mama hier is geweest. De jongens hebben alweer voor de vierde week vakantie. Nog zes weken te gaan, waarin we ook nog een week naar de Masaai Mara gaan, een natuurpark boven Nairobi. Nog zes weken vakantie te gaan en hopelijk kunnen dan ook alle nieuwe jongens naar school toe! Laten we hopen dat ze allemaal kunnen gaan. Ze doen er allemaal zo hard hun best voor.

Ikzelf heb ondertussen ook wat dingen meegemaakt. Er is een nieuwe vrijwilligster die aan het einde van mama’s vakantie gekomen is. Nu delen we voortaan met zijn drieën de kamer en het klikt heel goed! Tessa heeft twee weken vakantie. Haar zus is op bezoek en ik ben haar mee op wezen halen op het vliegveld. Wat was dat leuk. Melissa (Tessa’s zus) had echt niet door dat wij haar op zouden komen halen en was dan ook erg verrast om ons te zien. Met Tessa en Melissa samen ben ik een paar dagen later naar Haller Park geweest. Haller Park is eigenlijk een kleine dierentuin in de buurt, met alleen maar dieren uit eigen land. Toen we langs de krokodillen liepen, besloten we een koekje te pakken. We hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat er wilde apen rondliepen. En die zijn eng! Ze komen gewoon zo op je afgesprongen als ze willen. Toen ze op ons af kwamen, gooide Tessa zelfs van schrik haar koekje weg en propte ik het hele koekje in één keer in mijn mond. Eerlijk is eerlijk, als er wilde apen op je af komen, dan ben je wel een echt bang. Het park was echt heel mooi om te zien, maar het toppunt was toch wel echt de giraffes! Voor 50 cent kon je voer kopen en kon je de giraffe gewoon eten geven! Natuurlijk heb ik dat ook gedaan! Want he, ik ben en blijf altijd een giraffegek. Het voelde echt zo raar, echt geweldig gewoon.

Een paar dagen geleden ben ik met Rianne, de nieuwe vrijwilligster mijn visum gaan regelen. En yes! Ik mag blijven! Mijn visum was tot 24 november geldig en moest met drie maanden verlengd worden. Er werd helemaal niks gevraagd. Een stempel en klaar is kees. Daar hoef ik me ten minste geen zorgen om te maken. In town hadden we nog tijd genoeg om rond te kijken. We wisten dat er een markt in de buurt zat en zijn daar naartoe gegaan. Het was echt geweldig! Ik keek mijn ogen uit. Kruiden in verschillende kleuren, drie verschillende kleuren bananen, verschillende soorten bonen en nog veel en veel meer. Natuurlijk moet dat als dochter van de groenteboer allemaal op de foto! Ze hadden zelfs bloemkool! Dat had ik echt niet verwacht. Als ik eerder van deze markthal had geweten, had ik mama hier zeker mee naartoe genomen. Ik ben natuurlijk niet met lege handen thuis gekomen. Ik kan thuis pilau (rijstgerecht) en echte Keniaanse thee maken, de kruiden heb ik er in ieder geval voor! De hele slaapkamer ruikt ernaar. Heerlijk!

Sawa = begrepen
Sindio = ja

  • 23 November 2016 - 16:26

    Mama:

    Tja, dan zullen we toch nog een keer samen terug moeten.

  • 24 November 2016 - 07:47

    Miranda:

    Ging het wel goed met het eten geven van de giraffen? Geen wilde apen in de buurt mag ik hopen, want als die zo op je af springen, is het oppassen geblazen. Jammer dat het skypen niet lukte, Femke. Proberen we vlug nog opnieuw. Stuur maar een appje als je tijd hebt.

  • 28 November 2016 - 18:46

    Leny:

    Hi femke. Eindelijk tijd gehad om je verhaal rustig te kunnen lezen. Wel leuk dat je het zo goed kunt vinden met de andere meisjes. Geniet nog maar lekker van de warmte daar want hier is het nu echt koud.

  • 29 November 2016 - 20:58

    Mien Van Rozendaal:

    hoi femke fijn om weer iets van je te horen.je maakt weer genoeg mee daar als ik het zo lees .mooi dat het allemaal goed gaat .geniet ook maar lekker van het mooie weer .hier was het vannacht -7 graden brrrr heel veel groetjes en een dikke kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 102504

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: