hospitable, friendly and helpful - Reisverslag uit Darwin, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu hospitable, friendly and helpful - Reisverslag uit Darwin, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu

hospitable, friendly and helpful

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

09 Februari 2014 | Australië, Darwin

“Excuse me, sir. I’m an new Au Pair here and I forgot the code of the lock on the gate. Can I please use your Phone for a minute?” Zo begon ik tegen een onbekende die hier ergens in de buurt woonde toen ik met de auto voor de poort stond, maar niet meer verder kon. Ik had op dat moment mijn mobiel binnen aan de oplader liggen. “I don’t have it on me now, but I’m going to get it for you!” Wauw! Hij liep gewoon op en neer terug naar huis om zijn telefoon te halen voor mij! Hoe lief is dat. Het duurde wel even voor hij terug was, dus hij moest toch zeker een eindje hebben moeten wandelen. “Thank you very much!” “No worries.”

Dit was het eerste moment waarop ik in de gaten kreeg hoe vriendelijk, gastvrij en behulpzaam de mensen hier in Australië zijn. De mensen die ik tot nu toe tegen gekomen ben dan. Ook als ik de weg weer eens kwijt ben, zijn mensen heel behulpzaam. Laatst liep ik pas een bomvolle winkel binnen. Toen ik aan de beurt was vroeg ik de vrouw of ze me heel kort de goede richting naar de bank uit wilde wijzen. Ze heeft het voor me opgezocht op de computer en zelfs een kaart uitgeprint met de route en alles erop!

Als je in de supermarkt iets niet kunt vinden, zoekt een medewerker net zolang met je mee tot je het gevonden hebt, terwijl je in de Nederlandse supermarkten meestal alleen maar te horen krijgt in welke rij je moet zijn. De cassiére in de supermarkt pakt zelfs je spullen netjes voor je in tassen. Hoef jij ze alleen nog maar mee naar huis te nemen! Hoe luxe is dat?

Al met al: de mensen in Australië zijn vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Echt wel!

  • 09 Februari 2014 - 10:49

    Yvette Van Dis:

    hoi femke wat fijn ze zo behulpzaam zijn. zo te lezen kunnen ze hier er iets van leren.
    veel plezier nog.... xxx

  • 09 Februari 2014 - 11:22

    Mama:

    Wat heb je toch weer mooi geschreven! Als ik dat zo zie dan ben jij precies op de goeie plaats dan, want jij hebt precies dezelfde mentaliteit! Xxx

  • 09 Februari 2014 - 11:47

    Gerrie:

    dat is idd heel anders dan hier kunnen ze hier nog iets van leren

  • 09 Februari 2014 - 12:03

    Papa:

    Fijn dat ze zo behulpzaam zijn, voor ons ook fijn dat we weten dat je altijd hulp krijgt. xxx

  • 09 Februari 2014 - 12:09

    Leny En Nico:

    Hi Femke.
    Ja de mensen zijn erg behulpzaam. En ook relaxter dan hier. Don't worry Ben happy. Heb je ook al stoffen tasjes voor de boodschappen van woolwoths? Goed he. Geen plastic net als hier.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Heel veel groetjes van ons

  • 09 Februari 2014 - 13:14

    Miranda:

    Och Femke, zo'n lief, klein, blond deurske (of doosje) uit Holland willen ze maar al te graag helpen!!!!

  • 09 Februari 2014 - 15:31

    Lieke Van Der Eerden ( Vriendin Van Lenie):

    Hoi Femke,

    Ik wil ook even reageren op je verslagen, leuk om te lezen.
    Ik zal je ook een beetje volgen en wens je veel plezier daar down under.
    Je moet wel vroeg op en het is flink werken, maar geniet zoveel mogelijk.
    Veel groetjes van mij.

  • 10 Februari 2014 - 10:26

    Joost Ellen Vince :

    Hey Femke,

    Ja dat is een heel verschil met de vriendelijkheid die je in NL ziet. Kunnen ze idd nog heel wat van leren.
    Hier gaat alles prima, de baby groeit goed. Babykamer is bijna af. Zal je binnenkort foto's sturen per mail.
    Heel veel groetjes van ons!

  • 25 Februari 2014 - 23:01

    Gerd:

    Ha die femke, wat n leuke verslagen allemaal. Fijn dat je t naar je zin hebt. Groetjes Gerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 102471

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: