Welcome in Oz, brother! - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu Welcome in Oz, brother! - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu

Welcome in Oz, brother!

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

23 Juli 2014 | Australië, Bees Creek

Ja! Joris is gelukkig veilig en wel aangekomen in Australië! Toen ik op het vliegveld stond te wachten, duurde het wel even voor Joris eindelijk uit de gate gekomen was. Ze hadden nou net die kleine uitgekozen om een steekproef te doen op wat er allemaal in zijn koffer zat. Ze hebben alles netjes terug gestopt en dicht gemaakt. Joris lijkt in die zes maanden tijd toch echt wel gegroeid te zijn! Hij steekt met zijn hoofd helemaal boven mij uit. Mama, geef hem eens niet zo vaak een schop onder zijn kont!

Maar voordat Joris kwam, heb ik eerst nog wat andere dingen gedaan. Zo ben ik met Rachel en twee vriendinnen van haar (Caren en Penny) naar de paardenraces geweest. De echte, met jockeys, die dan zo hard racen als ze maar kunnen. De jockeys zitten op super kleine zadels, met in hun benen zo dat het echt niet fijn lijkt te zitten. Nadat ze opgewarmd zijn, worden ze in super kleine hokjes gezet, waar ze zo strak in zitten dat ze er eigenlijk net inpassen. Dan gaan alle deurtjes aan de voorkant open en de paarden maken dat ze uit de hokjes komen. De jockeys stuiteren als een gek op en neer, terwijl de paarden zo hard rennen waarvan ik niet eens wist dat ze dat konden! Het paard waar Rachel geld op in had gezet (en waarvan zij zelf een van de eigenaren is) werd laatste in de race. Toch zijn we naderhand nog naar de pub geweest. Dat was super gezellig enzo, maar er kwam ook het moment dat Rachel, Penny en Caren toch iets te veel bier op hadden. Uiteindelijk begonnen ze met een paar jong meiden te ruzieën om een kruk. En dat terwijl er zoveel lege krukken stonden. Vond het wel grappig hoe ze in een dronken bui om zoiets onbenulligs ruzie konden gaan maken.

Voordat Joris kwam ben ik ook nog naar Katherine Show geweest. Daar hebben Rachel, Tasha en ook Lili(!) meegedaan aan de paardenraces. Helaas heb ik Lili niet kunnen zien paardrijden. Rachel en Tasha heb ik wel gezien. Natuurlijk kreeg ik van de ander dan steeds te horen wat er wel of niet goed ging en waar ik op moet letten wanneer paarden dressuur rijden. Op zich wel interessant om te weten. Nu kan ik thuis ten minste ook een keer de slimmerik uithangen als dressuur toevallig op tv is. :p ’s avonds sliep ik samen met Tasha en twee van haar vriendinnen in de paardentrailer die omgebouwd was als knusse soort van tent. Het stonk eigenlijk helemaal niet. Het was ’s nachts alleen een beetje koud. Heb zeker een paar leuke dagen gehad in Katherine!

Maar daarna was Joris al snel aangekomen. De eerste twee dagen hebben we vooral veel rond gereden en eens gekeken op de markt. We zijn ook al naar het Leayen Waterpark geweest. Dat was ook wel super leuk. Daar ben ik met Lili ook een keer geweest. Er staan daar drie verschillende glijbanen en er is een zwembad in de vorm van een soort meer die als een strand afloopt. Maar het hoogtepunt tot nu toe was toch wel Territory National Park. Daar ben ik zo’n vier maanden geleden in de Wet(season) naartoe geweest. Dat heb ik toen zo mooi gevonden dat ik Joris dat echt wilde laten zien! We waren er al mooi vroeg, om half 10. Met het treintje zijn we eerst naar het gebied gegaan dat de ‘Oolloo Sanbar’ heet. Dat was een habitat met water waar baramundas, spuitende vissen en pijlstaartroggen zaten. De gids ging ze eten geven en vertelde er mooi meteen wat bij. Zo zuigen de baramundas 5 liter water naar binnen als ze een visje hebbenen super kleine visjes die spoten een straal water naar takken toe waar insecten zaten. Ik heb het ze ook echt zien doen! Toen werd er gevraagd wie er allemaal de roggen wilde voeren. Joris heeft dat ook gedaan! Toen hij terug kwam vertelde hij me dat de bovenkant van de rog ruw voelde en de onderkant juist heel erg zacht. Ik vond het wel vet dat hij ze durfde te voeren!

Natuurlijk hebben we ook de vogelshow gezien! Dankzij Joris zijn foto toestel konden we deze keer betere foto’s maken van de vogels. Ook al was het dezelfde show als de vorige keer, het blijft super mooi om te zien! Na de show kwam een van de verzorger met een super mooie uil aanlopen. Die hadden we tijdens de show ook gezien, maar dit keer konden Joris en ik hem ook aaien! Super leuk! Maar uilen, roggen en vissen was niet het enige wat we gezien hebben! We hebben ook verschillende kangoeroesoorten gezien, dingos, veel verschillende vleermuizen en slangen. Vogels, heel veel vogels. Zoals de kaketoe, lorikeet, curlew en de blue winged kingfisher. De vogels zijn allemaal supermooi, maar als je ze ook nog eens in het wild rond je huis hebt zitten, dan zijn de geluidjes die ze maken wel super irritant, haha.

Ik heb nu al drie dagen gewerkt, sinds Joris hier is. Hij helpt zelf ook veel mee om Lili bezig te houden als ik klusjes moet doen. (of juist andersom) Morgen is mijn laatste dag werken omdat vrijdag een nationale feestdag is. Dan gaan we waarschijnlijk naar de Darwin Royal Show. Hier zijn ook paardrijdwedstrijden, maar ook nog veel andere dingen en andere soorten wedstrijden meer. Zaterdag gaan we onze backpacks inpakken, het huisje schoonmaken en alles organiseren omdat zondag ochtend vroeg onze 3-daagse tour begint. Dan gaan we 2 dagen naar Kakadu National Park en 1 dag naar Litchfield Park. Van de Au Pair die hier voor mij is geweest heb ik gehoord dat deze tour super mooi is, dus ik ben benieuwd! Hieronder zal ik ons reisschema zetten, zodat iedereen weet wat we gaan doen, en wanneer!

Reisschema:
27-29 juli 3-daagse Kakadu en Litchfield Tour
30 juli Greyhound tot het dorpje Katherine
31 juli Canoën in Nitmuluk Park
1 augustus Cutta cutta grotten bezoeken
2 augustus Deze dag vullen we nog in, omdat de Greyhound hier niet reist.
3 augustus Deze dag reizen we verder naar Kununurra, dit is pas ’s middags.
4 augustus Wandeling naar Celebrity Tree Park en Packsaddle Road. ’s Middags reizen we verder met de Greyhound.
5 augustus ’s morgens aankomst in Broome. ’s Middags gaan we mee met een Whale Watching tour!
6 augustus Op deze dag gaan we misschien de Turtle Bay Kayak Tour doen.
7-16 augustus 10-daagse tour van Broome naar Perth. We verblijven o.a. in Karijini National Park en Coral Bay.
17 augustus Deze dag gebruiken we vooral om uit te rusten en Kings Park te bezoeken.
18 augustus Op deze dag gaan we waarschijnlijk de Fremantle Prison bezoeken.
19 augustus Vandaag brengen we een bezoekje aan Rottnest Island.
20 augustus Deze dag doen we niks, behalve onze tassen klaarmaken, volstoppen met timtams en naar de winkel voor wat lekkers onderweg.
21 augustus Om 16.25 vertrekt ons vliegtuig van Perth naar Kuala Lumpur. (Malaysian Airlines) En om 23.20 vertrekt ons vliegtuig van Kuala Lumpur naar Amsterdam(KLM)
22 augustus Om 6 uur ’s morgens komen we aan in Schiphol.

Dit schema kan altijd nog veranderd worden, maar dan komt het altijd nog vast en zeker op Facebook te staan! De foto’s voeg ik morgen toe!

  • 23 Juli 2014 - 14:58

    Mama:

    De dag dat je weer naar huis komt, komt steeds dichterbij! Voor jou misschien niet zo leuk, maar ik zit er toch wel naar uit te kijken hoor!! Maar eerst nog maar eens lekker een paar weken Australië! Probeer nog zoveel mogelijk te zien, in je op te nemen en vooral te genieten. XXX

  • 23 Juli 2014 - 19:57

    Miranda:

    Hallo Femke en Joris,

    Vreemd hoor, nu zijn jullie samen aan het andere eind van de wereld en staat er zo te zien een flinke trip gepland. Volgende week eerst het afscheid, wat vooral voor jou Femke misschien niet zo gemakkelijk zal zijn. Maar daarna nog een heerlijke vakantie samen. Heel veel plaatsen en nationale parken gaan jullie bezoeken. Mij zeggen die namen helemaal niets maar ik denk dat jullie een onvergetelijke en indrukwekkende tijd tegemoet gaan. Heel veel plezier en geniet ervan! Groetjes van ons.

  • 24 Juli 2014 - 12:50

    Joost Ellen Vince Vygo :

    Hey Femke,
    Zo te horen gaan jullie nog n paar weken goed vermaken! Veel parken en plaatsen die je noemt herken ik wel.
    In Perth mort je ook echt de botanische tuinen bezoeken, zou kunnen dat dat kings parc is weet de naam niet meer. En het plaatsje fremantle is zoiezo leuk om te bezoeken.
    Geniet er van samen.
    Groetjes van ons.

  • 25 Juli 2014 - 11:34

    Jolanda:

    Femke en Joris, geniet ervan! Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 102483

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: