The First Days - Reisverslag uit Darwin, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu The First Days - Reisverslag uit Darwin, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu

The First Days

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 Januari 2014 | Australië, Darwin

Na een lange, vermoeiende vlucht van 12 uur, 2 uur wachten op het vliegveld en nog eens 4 uur en 20 minuten in een vliegtuig, kwam ik dan toch eindelijk rond half 2 aan in Darwin. Je hebt vast wel eens het programma ‘Border Security’ gezien? Het programma laat zien hoe streng de douane is in Australië,dus ik hoopte maar dat ik alles goed zou doen. Nou, zo’n papiertje moest ik ook invullen. Best vervelend, want wat zit er nou wel en niet in de producten die je meeneemt? Nadat ik uitgestapt was, mijn visumstempel gekregen had en mijn koffer gepakt had, kwam ik dan eindelijk bij de douane aan. Ik gaf het briefje en vertelde er meteen bij dat ik snoep bij had en niet zeker wist of ik het goed aangekruist had. Niks aan de hand, ik mocht gewoon meteen doorlopen.

De eerste dag in Darwin werd ik rond half 11 wakker. Na mijn spullen uitgepakt te hebben en een eerste ronde huisverkenning te hebben gedaan heb ik nog maar eens een middagdutje gedaan, vermoeid van de jetlag. Zo rond half 4 werd ik weer wakker. Ik ben naar beneden gelopen. Sue en Kelvin waren alweer thuis. We hebben een beetje over van alles en nog wat, maar vooral over Jozsef en Chloe gepraat. Rond 5 uur ging Sue de twee halen. Joe en Chloe waren naar Bali geweest met hun vader en kwamen nu weer terug. Het was leuk om kennis te maken met de twee. Joe lijkt echt wel een beetje op Joris. Een lief mannetje dat een echte grappenmaker is. Chloe is meer een kletstante en wil wat te doen hebben. Ze lijkt erg veel op haar moeder. Sue is ook zo actief.

De tweede dag, vandaag, zijn we naar het krokodillenpark ‘Crocodylles’ geweest. Daar mocht ik een krokodil van 14 maanden oud vasthouden. Zijn bek zat met een stukje tape dichtgemaakt. Ik moest mijn handen rond zijn nek en rond het begin van zijn staart houden, zodat de krokodil niet makkelijk weg zou kunnen komen als het probeerde te ontsnappen. Het voelde echt super raar en leuk om te doen. Ook heb ik een krokodil gevoerd in dit park. Ik had een lange stok vast, met daaraan een touw. Aan het touw hing weer een stuk vlees. Omdat de krokodil blind was moest ik het stuk vlees tegen de zijkant van de bek aan tikken. Daardoor kon de krokodil voelen waar het vlees ergens was. Wat zijn krokodillen sterk! Ik heb echt veel geleerd hier.

Sue heeft me ook het huis laten zien. Ze heeft me verteld hoe de wasmachine werkt, ze heeft me laten zien waar alle verschillende wasmiddelen staan en ze heeft me een hoop meer informatie gegeven over het dagelijks leven daar. Morgen krijg ik rijles van Sue en laat ze mij de belangrijke supermarkten en winkeltjes zien. Heb er zin in! Maar voor nu zeg ik:

Goodnight

  • 24 Januari 2014 - 14:39

    Joris:

    Hee zussie,
    Mooi verhaal en zo te horen waren je eerste dagen leuk! Ik kijk er ook naar uit om de familie te ontmoeten. Nog veel (was)plezier! :P

    X

  • 24 Januari 2014 - 15:53

    Ellen, Joost, Vince :

    Hey Femke,
    Leuk om je te kunnen gaan volgen op deze manier. Ik weet nog hoe vervelend ik het vond om achteraf te horen wie me allemaal gevolgd hadden, maar hier nooit een reactie schreven. Dus bij deze maar meteen een reactie van ons. Succes met de jetlag en tot schrijfs.

    Groetjes van ons.

  • 24 Januari 2014 - 16:20

    Mama:

    Hee meisje!

    Al een hele hoop nieuwe indrukken gehad, zo de eerste dagen... en er zullen er nog héééél veel volgen! Fijn dat het zo goed klikt tussen jou en Sue, Kelvin, Chloe en Joe! Het is toch je familie voor het komende half jaar he!! :-) Hopelijk ben je snel helemaal over je jetlag heen... Xxx

  • 24 Januari 2014 - 16:29

    Papa:

    Fijn om te horen dat je al een leuk begin hebt gehad. Het is ook leuk om je stukjes te lezen. Het gaat helemaal lukken met jou daar in Darwin.
    xxx

  • 24 Januari 2014 - 17:35

    Gerrie:

    hey femke leuk om je zo te kunnen volgen

  • 24 Januari 2014 - 18:18

    Kelly:

    Leuk om je eerste ervaringen met Australië te lezen. Ik strx de vertaling weer hier plaatsen voor Sue zodat zij ook meteen kan lezen wat je schrijft ;) dat is wel zo handig. Nog heel veel plezier en ook ik hoop dat de Jetlag snel weg is.

  • 24 Januari 2014 - 18:24

    Kelly:

    Here the translate:

    After a long , tiring flight of 12 hours , 2 hours waiting at the airport and another 4 hours and 20 minutes in an airplane , I finally got around half a second still in Darwin . You've probably seen the program " Border Security "? The program shows how strict customs in Australia , so I hoped that I would do everything well. Well , I had to fill out some paper . Pretty annoying , because what there is and is not doing any of the products you bring ? After I got out , had got my visa stamped and had my suitcase packed , I finally came over to customs to . I gave the note and told there immediately that I had with candy and was not sure I was well marked. Nothing wrong , I could just run away.

    The first day in Darwin, I was awake at half past 11 . After having my stuff and have done a first round home exploration unpacked , I once again made ​​an afternoon nap , tired from the jet lag . Around half 4 I woke up again. I walked down. Sue and Kelvin were already home . We have a little bit about everything and anything , but mostly talked about Jozsef and Chloe . Around 5 pm Sue went two pick . Joe and Chloe had been to Bali with their father and now came back. It was fun to make with the two knowledge. Joe seems really a bit like George. A sweet male is a real prankster . Chloe is more of a chatterbox and wants what to do . She looks very much like her mother . Sue is so active .

    The second day , today, we went to the crocodile park ' Crocodylles . Since I was a crocodile 14 months old stick . His mouth was sealed with tape . I had to hold my hands around his neck and around the beginning of its tail , so that the crocodile would not be easy to come off as it tried to escape . It really felt super weird and fun to do . I also have a crocodile conducted in this park . I had a long cane, with an attached rope. To the rope hung back a piece of meat . Because the crocodile was blind , I had the meat against the side of the mouth to ticks . Therefore, the crocodile could feel where the meat was somewhere . What are crocodiles strong! I really learned a lot here .

    Sue has also shown me. Home She told me how wachmachine works , she showed me where all the different detergents are and she has given me a lot of information about daily life there . Tomorrow I get lessons from Sue and leave them to me the major supermarkets and shops to see . 'm Excited ! But for now I say :
    Good evening

  • 25 Januari 2014 - 20:26

    Leny:

    Ha Femke. Leuk om je stukje te lezen. Fijn dat je al wat gezien hebt van de gevaarlijke beesten en dat je Darwin al gaat ontdekken. Wij hebben daar ook gewinkeld en een paar dagen gelogeerd in een hotel. Vandaar zijn wij met het campertje rond gaan trekken. Geniet nog maar van je paar vrije dagen want volgende week gaat het echte werk beginnen. Kijk uit naar je volgende verslag. Liefs van Nico en mij.

  • 25 Januari 2014 - 21:49

    Oma Mien:

    hoi Femke fijn dat we zo kunnen zien hoe het met je gaat ik hoop nog veel verhalen van je te lezen xxxx

  • 26 Januari 2014 - 01:41

    Sylvia:

    hey femke wat leuk om jouw verhalen zo te kunnen volgen. fijn dat je een goede reis hebt gehad, en echt super eng met die krokodillen zeg.
    volgens mij heb jij daar een hele leuke familie om mee om te gaan en om leuke dingen mee te doen. geniet maar echt super veel van je tijd daar, doe ze allemaal de groetjes van mij en dan zullen we snel een keer skypen.
    dikke kus en knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 102502

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: