Before the Adventure - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Femke Ven - WaarBenJij.nu Before the Adventure - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van Femke Ven - WaarBenJij.nu

Before the Adventure

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

09 December 2013 | Nederland, Schijndel

Afgelopen mei begon mijn grote reis. Ik wist dat ik het komend jaar niet zou gaan studeren, maar wat dan wel? Na veel googlen, denken en zoeken, besloot ik dat ik toch echt het liefst naar het buitenland zou gaan om te werken. Al snel kwam Au Pair op mijn pad. Ik kon kiezen tussen verschillende landen, maar toch trok Australië mij het meest. Toen begon het zoeken naar een leuke familie in Australië bij wie ik wel wilde werken en die mij natuurlijk ook als hun Au Pair wilde!
En nu, 7 maanden later, is het voor mij bijna tijd om dan toch echt op het vliegtuig te stappen! Het gezin waarin ik terecht kom, bestaat uit een moeder met haar vriend en haar twee kinderen. Chloe en Jozsef. Beide kinderen houden van zwemmen en zijn er goed in ook! Wat dacht je anders? In Darwin is het zo warm dat je wel iedere dag in het zwembad moet springen. Kelvin en Sue komen over als twee vriendelijke typische familiemensen. Ze gaan graag met zijn allen naar de markt en ook zij besteden hun vrije dagen vooral in en rond hun zwembad.
Darwin ligt in het Noorden van Australië. In 2009 woonden er 124.800 mensen in deze stad. Hoeveel mensen er nu ongeveer wonen, weet ik niet. Gemiddeld over het hele jaar is het 32 graden daar. Van december tot ongeveer maart is het regenseizoen. Vlakbij Darwin zitten twee nationale natuurparken. Kakadu Park en Litchfield Park. Sydney ligt 4500 km van Darwin vandaan. Helemaal aan de andere kant! In Darwin zie je vooral veel zoetwaterkrokodillen. Mijn hostmum Sue zei zelfs dat ze gewoon over de wegen kunnen lopen! Kangoeroes had ik verwacht, maar krokodillen…
21 januari om 9 uur ’s avonds vertrek ik vanaf Schiphol. Na een tussenstop in Singapore kom ik 23 januari om 5 voor 1 ’s nachts aan in Darwin. Het wordt een lange vlucht die dag, maar dat heb ik er helemaal voor over!

  • 09 December 2013 - 20:46

    Leny Van Heeswijk:

    Hi Femke. Het begin is gemaakt van de site. Ik denk dat er nog vele verhalen zullen volgen. Leuk dat we mee kunnen lezen wat je er zoal gaat doen. Ben benieuwd. Groetjes Leny

  • 09 December 2013 - 21:24

    Ellen, Joost, Vince :

    Hey Femke,

    Leuk om je te kunnen gaan volgen tijdens je avontuur in Australië.
    Voor mij is het alweer bijna 10 jaar geleden(pfoe wat wordt ik oud).
    Kom binnenkort nog maar eens naar mijn foto's kijken als je wilt.
    Helaas zul je niet hier zijn als ons tweede ventje geboren wordt, maar
    Daarvoor ihebben we Skype.

    Groetjes van ons.

  • 10 December 2013 - 00:13

    Mama:

    Hey Femke!
    Je hebt een mooi eerste stukje op je site gezet! Gelukkig duurt het nnog een aantal weekjes voor je gaat! Het zal niet altijd mee gaan vallen dat we elkaar zo lang niet zien, zeker omdat ik er zo aan gewend ben geraakt dat je nu veel thuis bent en we veel dingen doen samen! Maar je bent nu al een goede band aan het opbouwen met je hostfamily dus ik weet dat je daar goed terecht komt bij een heel leuk gezin. En, zoals het altijd al is geweest... als jij het goed naar je zin hebt daar, hebben wij het dat ook. En je bent niet zomaar van me af, want behalve dat ik met spanning uit zal kijken naar je verhalen op deze site, zul je vast en zeker regelmatig mailtjes van me voorbij zien komen en als we skypen met elkaar... jij in bikini en ik in een dikke trui... hebben we elkaar ook vast genoeg te vertellen! XXX mama

  • 10 December 2013 - 09:07

    Marijvandebroek:

    Hoi Femke wat leuk om je zo te kunnen volgen. het komt nu wel dichtbij. Maar we hebben er alle vertrouwen in dat je dit goed gaat lukken. Ben heel benieuwd. Groetjes Toon en Ma rij.

  • 10 December 2013 - 19:01

    Oma Mien:

    hey femke we zijn heel beniewd naar al je verhalen en zullen je zeker volgen xx

  • 17 December 2013 - 01:15

    Tante Syl:

    hey femke, nog ff en dan mag je fijn naar australie, ik hoop dat je het daar ontzettend naar je zin zult hebben. geniet ervan en ik ben benieuwd naar je mooie avonturen.
    p.s. ik zal je wel missen hoor xxxxx

  • 26 December 2013 - 10:50

    Suzanne Everingham:

    Dear Femke,
    I am trying to find out how to translate this page into English as we don't speak Dutch. We hope you will teach us some when you join us as our Australian Au Pair very soon :)
    We would like all your family and friends that we are so looking forward to having you as part of our family and to guide our children as they grow.
    Being an Au Pair is a very important job. It can sometimes be lonely and you will miss your friends and family, so to recieve a parcel every now and then with photos and your favourtie lollies is always really nice.
    I write this hoping your friends will translate (and teach me how to translate this page) because it is a wonderful journey you are about to begin.
    It is not about just a culture exchange. It is not a 2 week holiday. You won't arrive and be pampered like your Mother does. It is a job with expectations. Respect and friendship develops.
    Being a Host Mum means I have the fine balance to being your 'boss' and your 'second Mum'. It is my job to teach you and guide you and to keep you safe and happy for your parents. It can sometimes be hard for me also.
    The very most important thing is to always talk about things. We have different cultures and there will always be misunderstandings through language. I can usually see if someone doesn't understand me but if I don't see, you need to tell me so I can explain myself in a different way.
    I write this publicly so any friends of yours that may read this will know that Australia is waiting for you! You will get as much of an experience out of it as you open yourself up.
    All young people grow through travelling. (even oldies like me :))
    So - I would like to suggest something special for you - for your friends.
    March 15 2014 is 'Femke in Australia Day'
    If friends and family could send gifts (photos, lollies - the things you think she might miss - funny things) cards, some movies on USB, a group of friends recorded on a USB - anything Dutchy - I will keep and on the 15 March 2014, we will have a party for Femke here in Darwin, Northern Territory, Australia for Femke whom we are looking forward to having fun with!
    Lots of Love
    Your Australian Family to be
    Suzanne, Kelvin, Jozsef, Chloe and Molly our dog:) xxx
    Happy New Year Everyone!
    PS. And if anyone can tell me how to put this page in English I would be so appreciative.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 102511

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: