Time goes fast - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu Time goes fast - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu

Time goes fast

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Mei 2014 | Australië, Bees Creek

Wauw, het is alweer een maand geleden geweest dat ik terug ben gekomen van mijn vakantie. De tijd gaat snel! In die vier weken heb ik veel gedaan hier! De eerste week daarvan heb ik nog in de tuin moeten werken. Heb ik plantjes moeten verplaatsen, onkruid moeten wieden en palmtakken moeten opruimen. Ik zweette me kapot in dat warme plakweer, en dan werkte ik nog niet eens op het warmst van de dag.

De tweede week heb ik samen met Linda gewerkt. Die werkt nu nog als au-pair voor de familie. Het was niet alleen fijn om samen met iemand te beginnen, maar ook heel gezellig! Er zit veel tijd in het werken dat we eigenlijk niets hoeven te doen. Dan zit Lili bijvoorbeeld tv te kijken of te eten. En dan is het toch fijner als je gezellig met iemand kunt kletsen, ipv een beetje zitten en Lili in de gaten houden. Zo met Linda samen heb ik ook verschillende dingen gedaan in het weekend.

Zo zijn we bijvoorbeeld naar Monsoons geweest, een kroeg in Darwin. Linda en ik zijn nog twee andere meisjes wezen ophalen. Nadat we bij de winkel waren gestopt zodat de andere wijn konden kopen, heb ik verder gereden. Ik heb nog nooit politie in Darwin gezien, maar die avond leken ze echt overal te zijn. En dan rijd ik in een auto waarvan de remmen het niet helemaal goed doen, de achterlichten en de remlichten kapot blijken te zijn, een gat in dat ding zit waar de benzine in moet. (geen wonder dat de auto zoveel benzine gebruikte) Maar goed, we zijn veilig en wel zonder ongelukken in Monsoons aangekomen. Het was Ladysnight, super leuk! Er waren gespierde Champagne Boys aanwezig die shirtloos rondliepen. En rond middernacht kwam er ook een stripper. Ik had meer zo’n Magic Mike type verwacht. Dat viel toch wel een beetje tegen. Zelfs de Champagne Boys waren knapper dan de stripper. Na Monsoons zijn we nog wezen zwemmen bij het Waterfront. Dat was ook echt heel gezellig! Heb zeker een geslaagde avond gehad!

Op tweede Paasdag ging Linda weg. Dan begon haar maandje rondreizen voor ze naar huis toe gaat. Het was wel jammer dat ze ging. Was wel hartstikke gezellig. Maar zo vermaak ik me ook wel! Oh en trouwens, het duurt nog maar 11 weken meer voordat Joris hier komt. Dus dan heb ik iemand om gezellig mee te kletsen en te gaan reizen! Mijn beurt komt nog wel!

In deze tweede week dat ik moest werken, had ik twee vrije dagen. Maandag was het 2e Paasdag en op vrijdag was het Anzac Day. Het grappige van Pasen is dat de kinderen hier echt in de paashaas geloven. Volgens Lili waren er twee paashazen. Een meisjespaashaas en een jongetjespaashaas. Zo schattig om haar daarover te zien vertellen. Ik ben wel blij dat Pasen afgelopen is, want Lili werd zo druk van al die paaseieren die de Paashaas haar gegeven had! Anzac Day en het weekend dat daarop volgde was de familie weg, kamperen. Op Anzac Day ben ik naar het stadscentrum van Darwin gegaan. Hier komt namelijk altijd de mars voorbij. Alle soldaten en veteranen komen dan voorbij marcheren. Zo indrukwekkend om te zien! Iedereen begint te klappen zodra alle soldaten voorbij komen. Er kwamen ook helikopters en straaljagers over! Was echt super mooi.

Maar natuurlijk gelden voor mij niet alleen de Australische feestdagen, maar tel ik de Nederlandse ook gewoon mee! De dag na Anzac Day was het koningsdag! De eerste van vele! Dus wij Dutchies hebben ook hier in Darwin Koningsdag gevierd! Vanaf half 6 waren alle Nederlanders welkom op de barbie. Ik heb daar niet alleen inwoners van Darwin leren kennen, maar ook backpackers. Ze zouden hier nog een paar weken zijn en dan gingen zij ook weer verder reizen. Maar die gaan naar de Gold Coast, dus Joris en ik zullen hen niet meer tegen komen als we aan het rondreizen gaan. Het was echt super gezellig en echt fijn om weer eens lekker Nederlands te kunnen praten!

Nu is het alweer een week verder en ben ik weer druk bezig geweest met werken. Een van de mensen die voor de familie werkt is ziek, daardoor moet mijn hostmum meer werken en moet ik ook weer meer werken. Het goede is alleen dat ik dan ook gelijk meer dollar per week betaald krijg! Vind het dus helemaal niet erg om wat meer te moeten werken. Vind het ook gewoon leuk om te doen. Meeste van de tijd gewoon met Lili spelen, of ervoor zorgen dat ze aan haar tekentafel gaat zitten zodat ik weer even rust heb. Ik heb het heel erg naar mijn zin bij deze familie! Het gaat ook echt super goed!


  • 04 Mei 2014 - 11:35

    Joris:

    Heee zussie,
    Weer een heel mooi stukje en ook een super leuk filmpje! Eventjes een hint voor de rest van de tijd: jullie paarden horen in een hok te staan ;-).
    Nog heel veel plezier en tot over 10 weken en 5 dagen!!
    Xxx Je kleine grote broertje :)

  • 04 Mei 2014 - 11:44

    Mama:

    Ik kan helemaal aan je merken dat je het nu veeeeel beter naar je zin hebt! Superfijn om te merken... Geniet nog maar lekker van je tijd daar!! XXX

  • 04 Mei 2014 - 13:17

    Oma Mien:

    fijn om weer iets van je te lezen en dat je het nog steeds leuk hebt daar je bent al over de helft de tijd gaat vlug he heel veel groetjes en xxxxx

  • 04 Mei 2014 - 17:05

    Miranda:

    Hey Femke, leuk om weer iets van je te lezen, al hadden we vorige week in dat anderhalf uur durende Skype-gesprek natuurlijk al heel wat bijgepraat. Gisterenavond hebben we ook de filmpjes gezien van je verblijf. Geweldig, groots en ook wel wat rommelig! Volgende keer mag de camera best even uit hoor als je weer een paard moet vangen, dan heb je tenminste twee handen vrij. Maar....het was ook wel bijzonder leuk om de ontsnapping en jouw innovatieve oplossing om het paard weer terug te lokken, live te volgen!! Groetjes van ons allemaal

  • 04 Mei 2014 - 21:48

    Ellen Joost Vince En Vygo :

    Hey Femke,
    Leuk om weer iets van je te lezen. Fijn dat je het beter naar je zin hebt bij dit gezin. Heb je ook wat foto's van de plek waar je nu zit? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
    Hier gaat alles goed, Vygo is morgen alweer 4 weken oud. Het is een tevreden ventje.
    Veel plezier nog daar en natuurlijk ook werkze.
    Groetjes van ons.

  • 11 Mei 2014 - 20:27

    Leny En Nco:

    Hi Femke. Sorry dat ik zo lang niks meer van me heb laten horen. Vandaag, Moederdag zijn Mirjam en Ellen met hun gezinnetjes geweest Was gezellig. Gisteren Fay haar verjaardag gestuurd. Leuk dat je er ook aan gedacht had. Toen ik afgelopen week daar kwam liet ze meteen de kaart van je zien. a.s. dinsdag ga ik met jullie mam het film[pje bekijken bij ons Ellen. Ben benieuwd. Dat Joris komt duurt ook niet lang meer.
    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en zoveel meemaakt. Heel veel groetjes van ons beide. Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 102437

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: