Holiday! - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu Holiday! - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu

Holiday!

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

21 Maart 2014 | Australië, Bees Creek

Ik heb een heerlijke eerste week achter de rug! Het weekend was fantastisch, zoals ik jullie vorige week al verteld heb! Op maandag begon ik met ‘uitslapen’. Eerst ging mijn wekker pas om half 6, maar nu kan ik een uurtje langer blijven liggen! Ik hoef namelijk pas om 7 uur aan de slag te gaan in de tuin. Dat is ook alleen maar tijdelijk, tot ik hier aan de slag kan gaan als Au Pair. Maar goed, dit is toch ook wel leuk hoor! Van 7 tot 9 lekker in de groentetuin wroeten. Ze hebben hier verschillende groentes en ook wat vruchten. Passievrucht, meloen, drakenvrucht, pompoen, tomaat, kleine paprika, kouseband, aubergine en sla. De tuin zit door het warme, natte weer helemaal vol met onkruid, dus wie weet wat voor groentes ik nog meer tegen kan komen als ik verder ga met het onkruid wieden. Ik moet wel zeggen, het is heel fijn om lekker buiten in de zon aan het werk te kunnen zijn!

Lili, het 4-jarige meisje waar ik dadelijk voor ga zorgen is een echte kletskous. Ze heeft altijd honger en praat heel veel. Mooie fantasie heeft ze ook! Soms zit ze zomaar een eind weg te kletsen tegen haar barbies en speelt een heel verhaal met ze. Super schattig om te zien. Maar als ze iets moet doen wat ze niet wil, dan komen de traantjes. Tja, dat heb je met kinderen denk ik dan. Ik kan niet wachten om als Au Pair aan de slag te gaan hier!

Maar eerst ga ik lekker vakantie houden. Maandag vlieg ik naar Adelaide om vervolgens een tour te gaan maken op kangaroo island. Daarna reis ik met een bustour door naar Melbourne, waar ik vervolgens een tour ga maken door de stad. Na nog een relaxdagje te hebben gehad vertrek ik op 1 april met het vliegtuig naar sydney. Daar ga ik ook nog twee tours maken en op bezoek bij Ursula, een Nederlandse vrouw die daar met haar man en haar kindje woont. Ik ben op 5 april weer terug in Darwin. Was het weekend maar weer voorbij! Ik zal helemaal onderaan dit stukje eens precies mijn reisplannen neerzetten. Dan weten jullie allemaal wanneer ik op welke plek ben en wat ik ga doen! :))


Mijn reisschema

Maandag 24 maart
5.20 op vliegveld
7.20 vertrekt vliegtuig
11.55 aankomst Adelaide
12.00 bus naar hostel
12.30 aankomst in hostel “My Place Adelaide BAckpackers” (257 Waymouth Street, Adelaide)

Dinsdag 25 maart
6.15 start Kangaroo Island Tour

Woensdag 26 maart
8.30 einde Kangaroo Island Tour
Slaapplaats: “My Place Adelaide Backpackers” (257 Waymouth Street, Adelaide)

Donderdag 27 maart
6.45 start Adelaide to Melbourne Tour

Vrijdag 28 maart
Adelaide to Melbourne Tour

Zaterdag 29 maart
Einde Adelaide to Melbourne Tour
Melbourne Connection Travellers Hostel

Zondag 30 maart
11.45 start Melbourne Highlights Tour and River Cruise (Federation Square East, corner Flinders St and Russell St)
5.30 einde Melbourne Highlights Tour and River Cruise
Melbourne Connection Travellers Hostel

Maandag 31 maart
Melbourne Connection Travellers Hostel

Dinsdag 1 april
7.05 op vliegveld Melbourne- Avalon
9.05 vertrek vliegtuig
10.25 aankomst Sydney
Home Backpackers Sydney (238 Elizabeth Street, Surry Hills)

Woensdag 2 april
Start 8.15 Sydney Hightlights Tour
Eind 2.00 Sydney Highlights Tour
Home Backpackers Sydney (238 Elizabeth Street, Surry Hills)

Donderdag 3 april
Start 8.15 Blue Mountains Tour
Eind 5.45 Blue Mountains Tour
Home Backpackers Sydney (238 Elizabeth Street, Surry Hills)

Vrijdag 4 april
Trein naar Penrith, op bezoek bij Ursusla
Home Backpackers Sydney (238 Elizabeth Street, Surry Hills)

Zaterdag 5 april
7.50 op vliegveld
9.50 vertrek vliegtuig
13.10 aankomst Darwin

  • 21 Maart 2014 - 06:56

    Ellen Joost Vince :

    Hey Femke, leuk dat je komende week gaat rondreizen. Zie je weer een heel ander stuk van Australië. Je zult goed het verschil merken qua natuur enzo. Heel veel plezier!!
    Groetjes van ons

  • 21 Maart 2014 - 08:19

    Oma Mien:

    hoi Femke dat word een leuk reisje ik vind het geweldig dat je dit allemaal gaat doen ben bijna jaloers op je als ik je verhalen lees haha maar geniet er van en maak maar veel fotos veel plezier en een goeie reis xxxx

  • 21 Maart 2014 - 08:39

    Mama:

    Haha, hier zijn we al bang dat je een keer op de verkeerde bus stapt, en moet je eens zien wat je daar allemaal helemaal zelf regelt! En wel heel leuk dat je bij ursula op visite gaat. Hele gezellige meid, en jullie zullen zat te kletsen hebben, want die heeft altijd in schijndel gewoond, dus jullie kennen een hoop dezelfde mensen! Geniet ervan en vergeet niet alles over je reis aan ons te vertellen! Xxxx

  • 21 Maart 2014 - 15:23

    Miranda:

    Wow!!! Ik wou dat ik met je mee kon....
    Geweldige trip lijkt me, en groot gelijk heb je. Veel van het land zien nu je de kans hebt. Je zal niet zomaar nog een keer naar de andere kant van de wereld vliegen. Alles is geregeld zo te zien, nog 3 nachtjes slapen, of misschien nog 2 als je dit wat later leest. Wij wensen je heel veel plezier, wachten met smart op verhalen en foto 's en hopen dat het een onvergetelijke ervaring voor jou gaat worden. En, kleine smurf, wel oppassen in de grote stad he! Geniet ervan!

  • 21 Maart 2014 - 17:40

    Dennis, Mirjam, Lynn, Fay En Jody:

    Je zal veel indrukken opdoen. Heel veel plezier, wat een luxe zo'n vakantie in een vakantie. En super bedankt voor je kaartje en cadeautje echt heel lief!!
    Liefs van ons vijven.

  • 21 Maart 2014 - 21:08

    Leny En Nico:

    Hi Femke. Wat een mooie reis ga je maken. Kangaroo eiland is erg mooi . Ook de overtocht s mooi. Je gaat hele mooie dingen zien. Ook van adelaide naar melbourne is heel indrukwekkend. En the bleu mountains is erg mooi. Zo gauw je uit de bus stapt ruik je de eukaliptis al. Lekkere geur. Geniet van dit alles. Heel veel plezier en we kijken weer uit naar je verslag en de oto's van deze onderneming. Succes.

  • 22 Maart 2014 - 00:15

    Tante Sylvia:

    zo...da's een mooi vooruitzicht voor je zeg haha, ga maar lekker genieten van je vakantie dat heb je wel verdient vindt ik, heeeeeeel veel plezier doe ursula de groetjes maar vooral GENIET ERVAN en wij genieten weer van je mooie verhalen. xxxxxxxxxxxxx

  • 24 Maart 2014 - 13:31

    Lenievandeven:

    Dag Femke,

    Wat leuk om je reisverslagen te lezen!
    Silvievanroij.waarbenjij.nu .Seek&Found zit vlakbij Melbourne (nichtje van Andre).
    Vindt je het leuk om kontakt te maken!!!!!!
    Een heel fijne reis !!!

    Lenie van de Ven (buurvrouw).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 102468

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: