Karibu Sana - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Femke Ven - WaarBenJij.nu Karibu Sana - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Femke Ven - WaarBenJij.nu

Karibu Sana

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

19 September 2016 | Kenia, Mombassa

Bijna twee weken geleden alweer toen ik mijn laatste stukje online had gezet. Ondertussen is er alweer veel gebeurd. Bij de jongens, maar ook zelf in mijn eigen vrije tijd. Laat ik met de jongens beginnen. Ik heb voor het eerst met de vijf thuisblijvers een activiteit gedaan. Dat was de dag nadat ik de twee weglopers naar huis heb gehaald. Een van de twee jongens is de dag erna weg gegaan. Hij zou eigenlijk door uncle naar zijn moeder gebracht worden. Hij is over de muur geklommen, nog voor iemand hem ook weg kon brengen. Die dag vond ik dat er meer positiviteit moest komen op de groep. Ik heb alle jongens bij elkaar geroepen en ze complimentjes voor elkaar op laten schrijven. In mijn pauze heb ik er leuke velletjes van gemaakt en na mijn pauze de complimentjes uitgedeeld aan de jongeren. Ze vonden het allemaal super leuk om te lezen en de activiteit was zeker geslaagd.

Ondertussen heb ik ook met de hele groep een activiteit gedaan. Weet je nog, in de zomer of op school speelde je voetbal met flessen water. Je moest anderen flessen omschoppen met de bal, zodat die leeg zouden lopen. Dat spel heb ik ook met hen gedaan, maar dan heb ik de jongens tweetallen laten maken. Hun benen heb ik aan elkaar gemaakt, zodat ze met zijn tweeën samen moesten werken. Het ging wat moeizaam, al leken ze het allemaal wel heel leuk te vinden. Toen ze los mochten, werd het alleen maar leuker. Een van de jongens, die samen met Tessa deed, had het ondertussen opgegeven, dus vormde ik daarna samen met Tessa een tweetal. De jongens vonden het echt super leuk. Toen ik zei dat we nog tien minuten hadden, protesteerden de jongens dat ze nog langer door wilden gaan. Goed teken dus!

Maar zoals ik al zei, ook in onze vrije tijd hebben Tessa en ik wat meegemaakt. Maandag is ons gezamenlijk dagje vrij en dan gaan we natuurlijk van alles leuks doen. Net zoals vandaag, gaan we lekker met zijn tweetjes op ons vaste plekje bij Arabika zitten. Een super leuk klein restaurantje/caféetje waar we een vaste ober hebben, David. Vandaag kregen we een lekker stuk taart cadeau. Vorige week zijn we met zijn tweeën naar Pirates geweest. Pirates is een heel mooi strand. We hebben daar bijna de hele dag rond gehangen. Eerst zijn we op een boot gegaan en hebben we een stuk de zee op gevaren. Nou ja, niet wij, maar de man van wie de boot was natuurlijk. Daarna hebben we een heel stuk over het strand gelopen en zijn we op een rustiger stuk lekker gaan liggen. Want ja, blank he. En met al die donkere mensen om ons heen worden we echt heel veel aangestaard. Dus op een gegeven moment lagen we lekker relaxed op het strand, toen voor ons twee vrouwen foto’s van elkaar aan het maken waren, maar op zo’n manier dat wij iedere keer mee op een foto stonden. Ik keek naar hen en zij leken te schrikken en liepen weg. Ik zei nog tegen Tessa: die waren foto’s van ons aan het maken, in plaats van elkaar. Die zouden vast en zeker nog terug komen. En ja hoor! Niet veel later kwamen ze naar ons toegelopen om te vragen of ze foto’s van ons mochten maken. En zij waren niet de laatste die we die dag op het strand zijn tegen gekomen. We waren echte beroemdheden op het strand! Een hele aparte, rare dag, dat was het zeker.


Karibu betekent welkom!
Sana betekent heel veel.

  • 19 September 2016 - 13:08

    Papa:

    Ik zie het wel het gaat goed met je daar.

  • 19 September 2016 - 15:55

    Mama:

    Das wel mooi, dat ze het daar zo speciaal vinden dat er twee van die Hollandse blonde meiden in het wild rondlopen! Jullie zijn daar echt een bezienswaardigheid! Haha

  • 19 September 2016 - 19:45

    Miranda:

    Hey Femke, leuk hoor dat je nu echt wat met die jongens kunt ondernemen. Simpele spelletjes, maar wel superleuk en hopelijk zorgt dat voor meer respect voor en verbondenheid met elkaar. En die vrije dag op maandag, dat is wel lekker natuurlijk. Gewoon om even met iets anders bezig te zijn, maar vooral ook om te genieten van het mooie land!

  • 23 September 2016 - 00:36

    Sylvia:

    echt mooi om je verhalen te lezen...
    en wat leuk dat je ze flessenvoetbal hebt geleerd en dat ze het zo leuk vonden.
    ik geniet elke keer weer van jou verhalenxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 102460

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: