One month to go. - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu One month to go. - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu

One month to go.

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

24 Juni 2014 | Australië, Bees Creek

Er is weer een maand voorbij. Nog maar 3 weken voordat Joris hier is en nog maar 4 weken voor we langs de westkust gaan reizen. Linda en Maraike, de twee meiden die ik hier heb leren kennen, zijn allebei alweer naar Duitsland toe. Met Maraike ben ik de laatste paar weken vooral veel bij Mindill Beach geweest. Iedere donderdagavond is daar markt met een super gezellige sfeer plus een hele mooie zonsondergang aan het strand. Op de markt zelf zijn heel veel verschillende eetkraampjes, Grieks, Chinees, poffertjes, krokodil, kangoeroe, buffel. Aangezien ik al heel lang niets typisch Nederlands heb gegeten, ga ik voor de poffertjes. Er stond ook zo mooi op de verkoopwagen geschreven dat het typisch Nederlands is. Ik heb al lang gemerkt dat ik niet de enige Nederlander ben die voor de poffertjes kiest.

Zodra de zon onder is, hoor je de bekende geluiden van de digeridoo al. Aboriginals die op dat moment op de markt zijn dansen hier altijd op. Het lijkt net of zij degene zijn die het twirken hebben uitgevonden. Ze schudden met alles wat ze hebben. Leeftijd maakt niets uit, ze dansen allemaal. Het ziet er altijd wel echt super vet uit. Op de markt zijn ook twee mannen die vuurshows doen. Allebei apart en één show samen. Het is wel heel vet om te zien, maar iedere week precies hetzelfde. Ook al zeggen ze, als ze weer samen gaan werken, dat ze ‘normaal geen show samen doen’ of ‘dat het alweer een jaar geleden is’. Maar dat maakt helemaal niets uit. Ondanks dat blijft de show toch heel mooi om te zien. De dingen die deze mannen doen blijven gevaarlijk en kunnen altijd mis gaan.

Ik kan ook weer wat dieren aan mijn heb-ik-gezien-lijstje toevoegen. Zo heb ik pas, toen ik een keer terug kwam van de markt, bijna over een slang gereden. En niet zomaar eentje. De volgende dag vertelde ik dat aan Tasha. Zij vertelde me weer dat deze slang ongeveer 3 en een halve meter lang was en dat het geen giftige slang was. De carpetpython zou onder of vlakbij mijn granny flat wonen. Ik heb al een paar keer onder mijn flat gekeken en daar zit echt geen slang hoor! Hij woont dus gelukkig niet onder mijn flat.

Ook kan ik een haai toevoegen aan mijn lijstje! Pas was ik met de familie uit eten en ben ik met de twee meiden naar het strand toe gelopen om naar de zonsondergang te kijken. Terwijl we op het strand waren, waren Tasha en ik al op zoek gegaan naar krabben met gele poten die in de branding zaten terwijl Lili de mooiste schelpen aan het zoeken was. Plotseling zei Tasha: ‘I see a shark!’. Gelijk keek ik op en liep ik het water uit. Ik keek om me heen, maar er was geen haai te bekennen. Tasha bleef maar zeggen dat ze zeker wist dat ze een haai had gezien. We besloten toch maar terug te gaan naar het restaurant. Ik kon het alleen niet laten om af en toe toch nog achterom naar de zee te kijken. Toen ik voor de zoveelste keer naar de zee keek, zag ik toch ook echt een zwarte vin boven het water uit komen. Tasha en ik rende terug naar de zee en rende zelfs tot onze knieën het water in. Ik had mijn camera te pakken en begon te filmen. Alsof de haai het wist leek hij even later ook een beetje uit het water te ‘springen’ waardoor hij zijn tweede vin liet zien. Dit was echt zo vet!

Ik heb wel een ‘leuk’ weetje over haaien. Haaien eten namelijk alleen zeehonden. Ze vergissen zich soms. Als je met een wetsuit aan in het water zwemt of op een surfplank ligt, dan kunnen haaien soms denken dat je een zeehond bent. Ze vallen dan aan, maar zodra ze je geproefd (yak!) hebben, dan merken ze meteen dat je geen zeehond bent en laten je verder met rust. Ze zeggen dan ook dat je nooit het water in moet gaan als je zeehonden in of vlakbij het water ziet waar jij op dat moment het water in wil gaan.

Deze week kan ik lekker een paar dagen van de rust genieten. Rachel, Lili en Ryan (die nu 4 weken vakantie heeft) zijn een paar dagen op bezoek bij Damien. Hij werkt op het moment in de mijnen, 4 uur rijden hiervandaan. Tasha slaapt bij een vriendin aangezien ze op ponycamp gaan. Rachel, Lili en Ryan komen donderdag een keer terug. Tot die tijd zou ik voor de dieren zorgen en heb ik verder lekker rust. Vrijdagavond ga ik bij Tasha en haar vriendin op ponycamp slapen. De moeders van de twee meiden hebben dat aan mij gevraagd zodat zij bij de paarden en Rachel natuurlijk bij Lili en Ryan kan blijven. Natuurlijk doe ik dat! Altijd gezellig. En trouwens: ik hou van kamperen :)

  • 24 Juni 2014 - 15:10

    Mama:

    Hey femke! En dan zeg je dat er daar eigenlijk niets gebeurt, en dat je niet weet waar je over moet schrijven?! Supermooi wat je daar allemaal ziet en meemaakt! Zoals je die markt beschrijft is zo mooi, dat je het allemaal zo voor je zien. Papa en ik zijn er zeker van dat we ook een keer daar heen willen gaan om alles waar je zo mooi over hebt verteld en geschreven met onze eigen ogen te gaan zien en meemaken! Joris kan niet wachten voor het voor hem zover is... paar weekjes geduld nog... Xxx

  • 24 Juni 2014 - 16:00

    Yvette:

    Hoi femke
    Wat maak je toch veel mee zeg... wat een ervaring...
    Wel raar dat het zo snel gaat.. joris komt al bijna en daarna gaat het gewone leven weer beginnen. Dat zal wennen zijn... maar wat heb je een toffe ervaring dat op gegaan en je hebt nog even. Dus geniet ervan.
    Het was weer heel veel jouw belevenissen maar één ding wil ik je vragen.. Wil je nooit meer de zee in rennen als je een haai ziet. Ookal eet hij geen mensen. Hij kan zich vergissen. .. toch?
    Meid dikke knuffel van ons...

  • 24 Juni 2014 - 20:12

    Rob En Kristel:

    Hee femke!!
    Hebben ze daar op de markt ook zo'n lekkere fruitjes als bij van de ven?
    Maak daar anders maar is een keer een leuke foto van! :D haha
    Geniet nog even lekker van je rust, en dan gaan wij daar over 3 weken van genieten haha!!
    Veel plezier nog en we wachten af op je volgende verhaal!

    Groetjes,
    Rob en Kristel

  • 24 Juni 2014 - 21:21

    Oma Mien:

    hoi Femke je hebt weer leuke verhalen te vertellen nog even en dan kun je ze aan ons zelf vertellen geniet er nog van de laatste weken en je vacantie met Joris xxxxx

  • 24 Juni 2014 - 21:44

    Ellen Joost Vince En Vygo :

    Leuk verhaal weer! Ik heb daar ook op markten wel eens little dutch pancskes gegeten. Geniet nog even van de laatste tijd daar. En veel plezier met Joris straks.
    X van ons.

  • 24 Juni 2014 - 22:34

    Jolanda:

    Hoi Femke! De tijd gaat wel echt supersnel voorbij. Geniet er nog even van, en dan nog die heerlijke vakantie met Joris erachteraan. Superleuk allemaal! Have fun!
    Groetjes
    Jolanda Merks

  • 24 Juni 2014 - 22:59

    Joris:

    Heeeeeeei Femke,
    Een heel mooi verhaal weer! Morgen nog maar 3 weken totdat ik in het vliegtuig zit! Geniet er nog maar even van, want met mij is het niet meer zo rustig ;).

    Xxx je broertje

  • 25 Juni 2014 - 08:21

    Miranda:

    Het Femke, de tijd gaat inderdaad wel erg snel. 5 maanden ben je nu al weg, maar soms ook ben je heel dicht bij. Samen met ons aan tafel kaarten of op Lara haar verjaardag met zijn allen naar het voetbal kijken. Gezellig hoor! Lang leve Skype!!! Het telt hard af, dus blijf genieten, ook van die heerlijke vakantie met Joris die op het programma staat. Daarna wacht er thuis weer een nieuwe uitdaging, weer wennen aan het Nederlandse weer, het Nederlandse 'normale' leven, de mensen om je heen en je nieuwe opleiding. Ook leuk, toch!? Tot gauw. Groetjes van ons.

  • 10 Juli 2014 - 10:26

    Leny:

    Hi Femke. Eindelijk van mij ook weer een berichtje. Heb heel lang niet achter de computer gezeten maar eindelijk je verhaal weer gelezen. Prachtig om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Nog een weekje en Joris is er ook en kun je hem van alles laten zien deel laten nemen aan het australische leven. Geniet er nog maar lekker van. Het zal dubbel zijn om afscheid te moeten nemen van de familie maar daar staat tegenover dat je met Joris ook een hele mooie tijd tegemoet gaat. Geniet er nog maar lekker van. Liefs Leny

  • 10 Juli 2014 - 10:39

    Leny:

    Hi Femke. Net ook even al je foto's nog eens bekeken. Prachtig om te zien. Goed gedaan meid en zoveel bekende plekken voor ons. Maak er nog maar heel veel dadelijk samen met Joris op je tours. En dan de reis naar Perth. Is ook de moeite waard. Groetjes van mij XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 102454

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: