New Beginning - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu New Beginning - Reisverslag uit Bees Creek, Australië van Femke Ven - WaarBenJij.nu

New Beginning

Door: Femke van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Femke

16 Maart 2014 | Australië, Bees Creek

Hoi allemaal,

Zoals de meeste van jullie denk ik zullen weten, ben ik verhuisd. Afgelopen dinsdag had ik besloten dat ik me niet helemaal thuis voelde bij de familie waar ik zat en dat het beter was als ik naar een nieuwe familie toe ging. Zo kwam het dan ook dat ik gisterenochtend om 10 uur ben opgehaald door Rachel en haar 4-jarige dochtertje Lilian. Rachel en haar man Damien wonen op een hele mooie plaats, midden in de bush. Ze hebben drie kinderen. Ryan is 16 jaar oud en zit op een Boarding School in Brissy (Brisbane), Natasha is 14 jaar oud en heeft niet echt iemand nodig om voor haar te zorgen. De familie heeft een Au Pair nodig voor de 4-jarige vrolijke fantasierijke kletstante.

Ik kon al meteen merken dat het heel anders zou worden bij de nieuwe familie. Al kwam het alleen al door de auto. Het was een grote auto, een 4WheelDrive en hij zat helemaal onder de modder. Op de weg naar huis hebben we geluncht. Na twee maanden frietloos te hebben gegeten, gingen we nu gewoon al meteen naar de MacDonalds! Heer-lijk! Nog zoiets waarmee ze lieten zien dat ze anders waren. En oh wat een rommeltje is het in huis. Overal liggen spullen en het lijkt ook alsof niet alles even goed schoon gehouden wordt. Daar wordt dus niet zo heel erg nauwkeurig op gelet. Ja, het wordt allemaal anders nu!

De familie heeft nog een Au Pair, Linda. Ze komt uit Duitsland en is een hele aardige meid. Nadat ik thuis kwam en haar en haar vriendin Maraike had ontmoet, vroegen ze mij of ik mee wilde. Ze zouden met nog een vriendin naar het Waterfront gaan. Natuurlijk wilde ik dat wel! Eerst zijn we met zijn drietjes gestopt bij een smal riviertje hier vlakbij. Het is zelfs nog in dezelfde straat denk ik. In het water daar stond een hele grote kooi. Linda wist te vertellen dat er daar krokodillen in werden gevangen! Iek! Gelukkig komen ze zover het land niet op en hebben we er hier geen last van.

Daarna zijn we Janine op wezen halen. Nog een Au Pair. Alle drie de meisjes waarmee ik weg ging waren Duitsers. Het wemelt hier van de Duitsers! De meeste Au Pairs zijn Duits. Maar goed dat ik hun taal nog wel een beetje ken in de vier jaar dat ik die gestudeerd heb op de middelbare school. Meeste van de tijd praatte ze wel Engels, alleen soms begonnen ze in het Duits en dan moest ik mijn best doen om te begrijpen waar ze het over hadden. Dat lukte nog best goed, al zou ik wel altijd in het Engels antwoorden.

Bij het waterfront hebben we lekker liggen zonnen en wat gezwommen. Vergeleken met de meiden zie ik echt nog heel erg wit. Dat kun je wel op de foto’s zien. Rond 6 uur gingen we pas weer op de terugweg naar huis, waar we pas rond half 7 aankwamen. Darwin en Bees Creek liggen een heel eindje van elkaar vandaan. Het duurt 30 minuten om van de ene naar de andere plaats te gaan. Op de weg zijn er Road Trains te zijn. Vrachtwagen met twee, drie en soms zelfs vier trailers! Echt superlang! Die zie je in de stad niet, maar hier zo buitenaf wel! Die zijn echt mooi om te zien.

Na het avondeten, toen ik terug liep naar mijn ‘granny flat’, zei Rachel dat ik niet bang hoefde te zijn voor de geluiden die ik buiten hoorde. Dat waren vast en zeker de wallabies die rond het huis heen sprongen… Okay… Vet! Niet alleen wilde krokodillen, maar ook nog eens willde wallabies vlakbij het huis! Nu nog hopen dat ik ze ook nog een keertje te zien krijg. De wallabies dan he. ;)

Als je mijn huisje (die ik nu deel met Linda) binnen komt, kom je eerst in een gezellige kleine woonkamer. Er staat een lekkere zachte bank, een tv, een tafel met twee stoelen, een aanrecht met ons eigen koelkastje en een magnetron en we hebben daar ook een radio. Als je de schuifdeur openmaakt kom je in een slaapkamer met een tweepersoons bed en daar staan ook twee kasten waar je kleren in kan doen. Morgen komt er een extra ruimte vlakbij de granny flat wat mijn slaapkamer wordt, zodat Linda en ik allebei nog wel onze eigen privacy hebben. Maar, als je in de slaapkamer in de flat nog een schuifdeur openmaakt, dan zie je nog een wc en een douche. Die is dus ook nog eens mooi van ons! Het is wel fijn om een apart huisje te hebben. Zo heb je toch nog privacy en ben je niet constant met de familie.

En het is een echte boerderijhuis hier. Twee mooie, sloom uitziende honden. Kippen en eenden. Een van de eendjes lijkt op Duckie! Duckie was de eend die los liep bij ons op de plaats. Maar ze hebben hier ook paarden, een stuk of 6! En ze zijn GROOT! Ik heb al gezegd dat ze mij gerust mogen leren paardrijden, maar dat ik dat dan op het kleinste paard wil leren…

  • 16 Maart 2014 - 13:48

    Ellen, Joost, Vince.:

    Hey Femke,
    Had idd gehoord dat je het niet naar je zin had, jammer. Maar goed dat je nu al meteen ergens anders naartoe kon. Hopelijk ga je nu een leukere tijd tegemoet en kun je echt gaan genieten. Denk dat t boerderijleven ook leuker is voor je. Ook leuk dat je nu met wat andere meiden daar bent, gezellig.
    Veel plezier. Groetjes van ons!

  • 16 Maart 2014 - 14:19

    Gerrie:

    hoi femke
    fijn dat je al zo snel een ander gezin hebt gevonden hoop dat je het nu wel goed naar je zin hebt maar zo te lezen gaat het wel lukken
    groetjessss

  • 16 Maart 2014 - 14:30

    Miranda:

    Je bent dus op je nieuwe stekje aangekomen. Fijn dat het contact al meteen zo goed is en dat je met die andere meiden al leuke dingen bent gaan doen. En dan ook nog zorgen voor die gezellige kletskous. Dat komt vast allemaal goed. Ben benieuwd hoe het er nu bij jou uitziet. Binnenkort maar weer een rondleiding dan met Skype. Haha.

  • 16 Maart 2014 - 15:02

    Leny En Nco:

    Hi Femke. Zoals ik uit je verhaal uit kan maken zul je je hier fijner voelen en zal er ook meer gedaan worden zoals je wel gewent bent. Lekker buiten en af en toe naar de Mac. Dat was bij het andere gezin niet zo'n goed idee. Dus we hopen dat je het hier gaat maken maar denk dat het wel goed zal komen met jou. Lekker genieten en met de kleine leuke dingen doen. Heel veel groetjes en tot horens.

  • 16 Maart 2014 - 16:34

    Papa En Mama:

    Gelukkig heb je nu een plaatsje gevonden, waar ze meer gezelligheid en huiselijkheid kennen! Het zal je vast goed gaan bevallen daar, als we zo je eerste indrukken horen! Je zit nu echt in de Australische outback, we zijn benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken de komende tijd! X

  • 16 Maart 2014 - 16:39

    Oma Mien:

    hoi Femke het skypen lukte vandaag niet zo goed helaas maar we hebben elkaar toch weer even gezien maar fijn dat je het nu zo leuk hebt heel veel plezier nog groetjes van mij en tante Syl xxxx

  • 16 Maart 2014 - 17:55

    Dennis, Mirjam, Lynn, Fay En Jody:

    Fijn dat je je nu al wat meer op je plek voelt. Het boerderijleven is ook meer Australië ervaren denk ik. Heel veel plezier en succes in je nieuwe gezinnetje.
    Liefs van ons vijven

  • 16 Maart 2014 - 21:58

    Jolanda Merks:

    Hoi Femke! Wat fijn dat je zo snel een ander gezin hebt gevonden. Wat je vertelt klinkt allemaal heel leuk en gezellig en vooral echt iets voor jou! Have a good time there! Groetjes van Peter, Sam, Kris en natuurlijk van mijzelf

  • 17 Maart 2014 - 22:50

    Yvette Van Dis:

    He mei, wat fijn dat het nu wel goed voelt. hoop dat het bevalt. het klinkt goed.. gr. yvette

  • 18 Maart 2014 - 07:42

    Joris:

    Hee zusje, gelukkig heb je het naar je zin bij je nieuwe gezinnetje! Ik heb nu al zin om daar naartoe te gaan!! X Joris

  • 19 Maart 2014 - 22:41

    Tante Syl:

    hey femke, wat is het toch weer leuk om die mooie verhalen van jou te lezen, echt super wat je daar allemaal meemaakt, en fijn dat wij er zo ook nog wat van kunnen meegenieten. geniet ervan en we zien je snel weer via skype xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 102452

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2016 - 19 Januari 2017

Keniaans Stage

21 Januari 2014 - 22 Augustus 2014

I'm going Down Under

Landen bezocht: